Poliranjem do lepšeg auta
Površinska oštećenja narušavaju lepotu vozila i mnogim vozačima smetaju. Čak i minimalne ogrebotine na karoseriji auta se obično primete na sunčevoj svetlosti i kvare njegov izgled. Njih nije moguće uvek izbeći, ali rešenje za njihovo otklanjanje ili bar kamuflažu postoji.
Poliranje je jedna od tehnika gde se mogu prikriti manji nedostaci, a čak i ulepšati boja. Zbog toga treba povremeno zakazati profesionalno poliranje automobila koje će održati estetiku vozila na duži vremenski period.
ŠTA JE POLIRANJE?
Poliranje automobila gde se postiže visok sjaj njegove spoljašnjosti, a tokom procesa se uklanja deo laka da bi se ujednačila površina i pritom je moguće ukloniti manja površinska oštećenja kao što su ogrebotine.
Kvalitetnim poliranjem brzo i povoljno dovodite istrošeni, polovni auto u izgled kao da ste ga tek doterali iz salona. Redovnim poliranjem automobil će dugo ostati lep, a karoserija blistava.
ZAŠTO JE POTREBNO POLIRANJE?
Pomoću poliranja obnavlja se farba i uklanjaju fabričke nepravilnosti i nečistoće koje je nemoguće eliminisati putem pranja, čak i onog detaljnog.
Vlasnici koji redovno održavaju auto su zadovoljniji, jer njihov auto izgleda mnogo lepše, pa mu se i vrednost povećava ukoliko dođe do prodaje.
Takođe sveže polirana boja je otpornija na spoljne agense. Popravlja se stara, oksidirana farba i sprečava sušenje, ljuštenje i pucanje slojeva boje.
KADA JE POTREBNO POLIRANJE?
Lak na kolima vremenom gubi sjaj, koji je praćen pojavom ogrebotina. Mehanički proces poliranja auta vratiće laku nekadašnji sjaj, ali će i pored dekorativne funkcije imati zaštitnu ulogu u sprečavanju korozije.
Preporuka je da se poliranje odradi dva puta godišnje – najbolje prvi put tokom proleća i drugi put na jesen, kad temperature vazduha nisu ni previše visoke ni preniske.
Ne bi bilo loše da zakažete poliranje vozila pre nego što oglasite njegovu prodaju. Izgledaće lepše na fotografijama ukoliko ga prodajete putem interneta, a takođe i uživo.
Lepo i održavano vozilo će brže naći novog vlasnika, a Vi ćete ostaviti pozitivan utisak kao vozač koji se brinuo o svom četvorotočkašu sa mnogo pažnje.
ŠTA OBUHVATA USLUŽNO POLIRANJE?
Pre nego što se obavi proces poliranja, tehničari detaljno peru vozilo i tako ga pripremaju za dalje sređivanje. Tad nestaju neprijatni mirisi, tvrdokorne fleke i nataložena prljavština različitog porekla.
Važno je naglasiti da se tada koriste ekološki bezbedna sredstva i postiže maksimalna čistoća.
Obavlja se fizička i hemijska dekontaminacija laka i prilikom toga se omekšavaju i rastvaraju nečistoće, a potom korišćenje sredstava poput clay bar-a koji uklanja kontaminacije sa tretiranih površina.
Posle toga, radi se višeslojno poliranje. Taj posao se obavlja pažljivo da bi se postigao savršen sjaj i glatkoća.
DA LI SE POLIRAJU NOVA ILI POLOVNA VOZILA?
I jedna i druga. Kod novih vozila se štiti limarija od oštećenja i održava besprekoran, lep izgled spoljašnjosti. Poliranjem se kod polovnih vozila osvežava boja i spoljašnja oštećenja koja su nastala pre više godina umanjuju ili potpuno otklanjaju.
VRSTE POLIRANJA KAROSERIJE
Postoje dve vrste poliranja automobila. Obe su metode istovremeno zanimljive i značajne i primenjuju se u zavisnosti od stanja u kome se karoserija nalazi.
RUČNO-ZAŠTITNO POLIRANJE
Radi se kada još nije došlo do velikog oštećenja karoserije. Vraća sjaj autu i može ga uraditi svako rukama uz pomoć specijalizovane, neabrazivne paste.
MAŠINSKO-ABRAZIVNO POLIRANJE
Primenjuje se kada već ima ogrebotina. Duže traje i zahteva stručnost. Njime se uklanja veći sloj laka. Poliranje automobila mašinom daje mnogo bolje i dugoročne rezultate.
ODRŽAVANJE SPOLJAŠNJOSTI AUTOMOBILA NAKON POLIRANJA
Pre svega, osim standardnog održavanja higijene blagim sredstvima namenjenim za čišćenje vozila, neophodno je pružiti zaštitu laku na karoseriji da bi se održala njena lepota i sjaj i samim tim zaštitila od novih ogrebotina, koliko god da je to moguće.
#1 Zaštitite vozilo od uticaja vremenskih prilika, a naročito od jake sunčeve svetlosti tokom letnjih dana.
UV zraci će uništiti površinski bezbojni lak i ugroziti donje slojeve. Zbog toga parkirajte automobil tokom dana na mestima gde je hladovina, ali najbolje bi bilo da Vaš četvorotočkaš ima svoju garažu.
#2 Ako ipak nemate garažu, odlično rešenje su i zaštitni prekrivači.
Ovo je odlična zaštita od spoljašnjih uticaja i osim toga što će pomoći lakiranim površinama da dugo ostanu besprekorno čiste i sjajne bez mana korisna je i kod drugih stvari. Recimo, leti neće toliko biti vruće unutar automobila kad uđete u njega da bi ga pokrenuli, a zimi nećete morati da brinete o zaleđenim staklenim površinama.
#3 Ukoliko primetite ptičji izmet na karoserije, istog trenutka ga uklonite.
Izmet ptica i mokraćna kiselina iz njegovog sastava deluje korozivno na lak, probijajući sve slojeve do zadnjeg. Isto deluju zalepljeni insekti, smola sa drveća i so sa puteva koja se baca tokom zime da putevi ne bi bili klizavi.