Poliranje automobila kao rešenje za ogrebotine
Ogrebotine na površini automobila negativno utiču na njegov estetski izgled. Smetaju mnogim vozačima, a pogotovo postaju problem ukoliko se donese odluka o prodaji vozila jer svako želi da sebi priušti četvorotočkaša u što boljem stanju.
Bilo koji kvar je moguće popraviti i bilo koji nedostatak sakriti, što važi i za ogrebotine. Čitav proces ne predstavlja velik udar na kućni budžet, već predstavlja uslugu dostupnu svima.
Radi se o poliranju automobila kao soluciji koje daje odlične rezultate.
ZAŠTO JE POTREBNO UKLONITI OGREBOTINE SA AUTOMOBILA?
Koliko god čuvate svog ljubimca na četiri točka, nikada nećete izbeći ogrebotine. Čak i ako ste vrlo pažljivi i brižni prema svom vozilu. Tragove na karoseriji mogu ostaviti nepažljivi prolaznici, grane drveća, žbunje, kamenčići na putu…
Na mnoge faktore jednostavno ne možete uticati. Savetujete se da ogrebotinu eliminišete odmah nakon što je uočite, jer skinut sloj farbe otkriva metal koji više nema šta da štiti te on pod uticajem vremena postaje mesto gde se formira korozija.
Ogrebotine će narušiti estetiku vozila i ono više neće izgledati lepo i privlačno na oko. Dolazi i do poteškoća ako odlučite da prodate auto koji je izgreban jer neće svako želeti da ga kupi, a teže ćete ga i dati nekome po željenoj ceni.
KAKO DA ZNAM KOLIKO JE OGREBOTINA NA AUTOMOBILU DUBOKA?
Dubina je važnija od dužine ogrebotine za njeno saniranje, jer što je dublja podrazumeva se da je stvoreno veće oštećenje i posao uklanjanja postaje kompleksniji. Mahom, na spoljašnjost karoserije automobila nanose se tri premaza i to u nekoliko slojeva. Tu su prajmer, sloj koji sprečava koroziju, boja, providni lakovi…
Ukoliko nežno noktom pređete preko ogrebotine i primetite da nije dublja od debljine papira, verovatno su samo skinuti površinski slojevi laka i tada se ona sa lakoćom maskira. Međutim, problem nastaje kod većih fizičkih oštećenja kod kojih se lako može uočiti metal koji više nema nikakvu zaštitu.
U svakom slučaju, preporučuje se da posao eliminisanja ovakvih fizičkih mana odrade isključivo osobe koje su iskusne i pored stečenog znanja i profesionalnog rada poseduju odgovarajuća sredstva i uslove za rad.
POLIRANJE AUTOMOBILA – JEDAN OD METODA ZA UKLANJANJE OGREBOTINA
Poliranje je mnogima asocijacija za postizanje maksimalnog sjaja i blistave čistoće na tretiranim površinama vozila. Međutim, ta procedura je mnogo korisnija jer se pomoću nje uklanjaju i brojne ogrebotine različitog porekla koje nisu preduboke.
Veće ogrebotine zahtevaju skidanje stare i nanošenje nove farbe. Poliranjem nestaju nečistoće koje je nemoguće ukloniti standardnim pranjem, ali i tragove lošeg farbanja i lakiranja.
Automobil se polira pre voskiranja koje će kasnije poslužiti kao specifičan vid zaštite od UV zračenja i prašine. Preporučuje se da auto polirate jednom godišnje što će ga održati u što boljem stanju narednih nekoliko godina.
PREPUSTITE ČITAV POSAO PROFESIONALCIMA
Uslužno poliranje vozila kao jedan od koraka tokom održavanja higijene vozila, produžetka radnog veka i uklanjanja fizičkih oštećenja kao što su ogrebotine preporučuje se svim vozačima.
Mnogi od njih nemaju uslove ni sredstva za obavljanje ovakvog posla, a ulaganje u ovakvu uslugu ne predstavlja prevelik finansijski izdatak i itekako se isplati jer su rezultati izvanredni.
Tehničari koji obavljaju proces poliranja su iskusni, vešti i brzi. Znaju tačno šta rade i šta da koriste od sredstava za rad da bi postigli najbolje moguće rezultate.
KAKO IZGLEDA PROCES POLIRANJA AUTOMOBILA?
Pre nego što započne posao, tehničar procenjuje kolika je površina koju je potrebno tretirati, koliko ima fizičkih nedostataka i oštećenja na limariji, koliko ima prljavštine i koliko su duboke ogrebotine da bi lakše procenio koliko vremena je potrebno da bi se obavilo poliranje, odabrala sredstva i odredila cena usluge.
Prvo se automobil detaljno pere da bi se uklonila prašina, fleke, štetni mikroorganizmi i druge nečistoće, zajedno sa neprijatnim mirisima. Tada se koriste ekološki bezbedna sredstva koja su prilagođena materijalima od kojih je automobil proizveden.
Nakon toga se pristupa fizičkoj i hemijskoj dekontaminaciji laka. Tada dolazi do otklanjanja prljavštine koja nije mogla biti skinuta pranjem i ona tad omekšava i rastvara se.
U okviru ovog koraka koristi se i specijalna glina, odnosno tzv. clay bar koja perfektno čisti i stakla. Da bi se što bolje uklonile ogrebotine, a sa njima i drugi nedostaci, radi se višeslojno poliranje.
Spoljašnjost automobila postaje glatka, ujednačena i blistava, a ogrebotine iščezavaju kao da nisu ni postojale.
POSTOJI LI IPAK NAČIN DA SE OGREBOTINE SPREČE?
Kao što smo rekli, manje ogrebotine će se pre ili kasnije formirati ponovo, ali se to može koliko toliko ublažiti ili odložiti.
Prilikom pranja automobila koristite sredstva namenjena za to, toplu vodu i mekane sunđere i krpe.
Ne parkirajte auto na mestima kuda često prolaze pešaci ili preblizu drugih vozila.
Ne ostavljajte predmete poput ključeva na karoseriju.